02 June 2011

[puisi] sunyi

kita bertemu kerana cita cita...
bersama punya impian yang gemilang...
untuk hari mendatang...
yang tidak pasti akan hadirnya...
namun usaha perlu di kerjakan...

kita bermesra kerana suruhan agama...
perlu di erat silaturrahim...
juga untuk berkongsi masalah...
agar dapat meringan segala beban di bahu...

aku hadir ketika engkau hilang tempat berteduh...
ketika hati dan perasaan di robek sang teruna pujaan...
yang lari tanpa  mempertahan kasih sejati...
sayang hanya kaca yang diberi tatkala permata menjadi idaman hati...

aku bukan sang dewa yang bisa memiliki segala keinginan...
aku bukan malaikat yang bebas dari sebarang dosa...
aku cuma manusia yang penuh dengan nafsu dan dosa...
salahkah aku jika cuma memiliki sekeping hati???
untuk melengkapi hati ini???

masa silam itu pengalaman...
apa ada pada hadapan???
cuma angan dan khayalan...
yang perlu di gubah dan digarap...
semoga ia dapat di erat...

No comments: