27 June 2011

[hidup] perokok

aku rasa perokok ni jenis manusia yang pengotor.  semua tempat di penuhi dengan rokok. abu rokok di petik je di mana mana lubang. sampai aku punya pasu hiasan yang kecik pun boleh jadi tempat doeang petik abu rokok. cibai.

lepas tu ada pulak jenis yang buang puntung dalam lubang tandas. ni lagi aku marah. lepas flush 5-6 kali bende tu tak jugak ikut taik taik. terapung apung kat dalam mangkuk jamban tu. celaka.

ada jenis yang tau hisap pastu kotak kosong sepah sepahkan je. ni paling madefaker sekali. ingat korang bayar aku untuk buang kotak rokok korang ke? ingat aku nak buat kotak rokok korang sebagai decoration, hiasan?

ada pulak tu yang jenis takda sensitiviti. aku tengah tidur dia boleh nyala rokok kat sebelah. kiwak betul. sesak nafas aku nak tidur la bongok.

abang aku pernah marah pagi pagi sebab aku tak nak belikan dia rokok padahal aku keluar nak pergi kedai. jawaban aku mudah. kenapa nak orang tolong ko bunuh diri.

aku ingat nanti rumah aku nak buat zon larangan merokok. sape sape nak hisap rokok pergi luar rumah. duduk jauh jauh. sedara tak sedara. adik beradik tak adik beradik. tetamu pun aku halau sekali. tapi kalau bapak mertua aku nak hisap rokok aku suruh dia keluar baik baiklah. haha. pak imam tak hisap rokokkan?

No comments: