19 June 2011

[kahwen] zafwan bertunang

tadi siang aku pergi ke majlis wan dan shima bertunang. tapi aku tak bawa kamera. sorilah takda gambar ye.

beberapa perkara yang telah aku observe semasa disana. antaranya ialah

  1. aku dah lama tak jumpa dengan shima. adalah dalam 3-4 tahun. dia masih macam 1st time jumpa dulu dekat busut 2. still macam ella. hehe sori shima
  2. sekarang trend fashion budak budak urban agak lain macam. pakai seluar ketat tapi londeh. pastu pakai kemeja yang agak besar dan tuck-in.
  3. orang tua pun tidak ketinggalan dalam urbanisasi. pakcik tu sudah tua berumur 64 tahun mengikut apa dia kata(aku terdengar semasa mereka berborak). beliau berborak dalam bahasa penjajah sedang yang membalas sekadar berbahasa ibunda. macam ayam dan itik. yang penting mereka faham.
  4. lagi satu pasal orang tua mereka berborak memang takda sensor. tak kira lah pakai lebai ke tak pakai. habis cerita dalam kain keluar.
yang sedihnya kereta amin kene pecah dan laptop aku hilang. tak mengapalah walau sedih tapi biasalah hukum dunia.

TAHNIAH WAN & SHIMA...nanti korang kawen aku pegi melawati jela...kalau ade duit lebih mungkin aku panjat perlis kot...hahaha

No comments: