16 October 2011

[menulis] pertandingan

suatu hari kenalan phd telah mesej aku.

phd : salam usop. minat berkarya? ada pertandingan cerpen putrajaya. untuk maklumat layari www.ppj.gov.my

*lebih kurang lah mesej dia. tapi maksud dia sama.

maka sedari hari itu aku sedang berusaha untuk menyiapkan sebuah cerpen yang bertajuk "putrajaya di hatiku".

setakat ini aku baru siapkan 1700++ patah perkataan dalam  muka surat. apa crita selasa tarikh tutup penyertaan tapi idea takda.

semasa di perpustakaan minggu lepas aku telah membuka laman sesawang (pergh ayat sekema) pnm.gov. web page library la. aku terjumpa pula satu pertandingan menulis esei. kalau korang rajin bolehlah tulis. tajuknya

”Tun Dr. Mahathir : Ikon Membaca Kebangsaan Penggerak Kemajuan Negara Bangsa” korang tulis dalam 1000-1500 perkataan je.

dahagakan maklumat? korang pergi la kat page pnm.gov tu...

1 comment:

feninzz_LALAT said...

ngah CARI idea niyh tok tun dr mahathir sbg ikon tuh..tp idea xbnyakkk..lau kamoo sudi..kasi laa idea..