05 October 2011

[fesyen] tunjuk *****

disebabkan aku tidak punya laptop, ujang dengan senang hati memberi aku pinjam laptop. bukan apa, untuk kesenangan beliau juga.

ada laptop tetapi tiada internet juga masalah sebenarnya. pada mulanya aku lepak rumah gadis gadis untuk buat kerja sekolah. setelah banyak kali aku sendiri rasa tak sedap. apa pandangan masyarakat setempat bukan? tapi kalau boleh aku still nak lepak sana juga. sedap mata memandang, banyak idea datang masa kat sana.

kemudiannya aku beralih ke mcD. time time awal pagi macam ni tak ramai orang. cuma 2-3 meja sahaja yang ada orang. lagi 1 meja tu budak budak kerja mcD duduk sambil tonton bola di tivi.

masalah di mcD ni cuma 1 je. yang datang makan sini macam macam 'pesen' orangnya. yang paling tak boleh tahan jenis awek awek yang pakai baju nampak tetek. pesen tetek nak tunjuk kat orang. memang lah banyak kat luar sana tapi janganlah kat mcD tempat aku nak buat kerja sekolah ni. kosentrasi aku terganggu dengan pandangan pandangan sebegitu. nanti kalau tak dipandang akan timbul 2 kemungkinan. 1. awek tu akan ingat aku gay. 2. awek tu mesti kecik hati sebab orang sekacak aku tak pandang tetek dia sedangkan dia berusaha untuk menunjukkannya.

petang isni lepas aku dengar fly fm. topik yang cuba diketengahkan oleh phat babes(betul ke eja) "woman love to be object of desire". dengan 1 contoh dimana brasil telah mengharamkan iklan dari lingerie company. rakan dj phat babes mengakui bahawa isteri beliau juga suka dijadikan bahan. sebagai contoh jika mereka keluar untuk bersosial bersama rakan atau membeli belah, beliau akan memakai sesuatu yang lebih menarik untuk di pandang sedang di rumah hanya biasa biasa sahaja. bila di tanya kenapa jawapannya supaya orang akan tengok.

begitu juga dengan para pemanggil. tidak kira lelaki atau perempuan mereka mengakui teori ini. antara alasan lain ialah supaya orang yang tengok akan berasa cemburu.

so; is it my fault if i'm looking at a woman wear a shirt with exposed boob?

No comments: