05 October 2011

[fesyen] tunjuk ***** v2.0

setelah malam semalam yang panjang - 430 baru aku balik - dengan pelbagai ranjau yang perlu aku hadapi sebagai seorang hamba di atas muka bumi tuhan yang maha pencipta.

semalam aku bercerita tentang awek yang duduk meja bertentangn dengan aku yang pakai baju jenis tunjuk tetek. tadi siang masa di rumah aku tatkala aku menonton tivi. aku jenis yang suka tukar tukar siaran sehingga aku sendiri tak tahu nak tengok rancangan apa.

maka terhentilah aku di siaran tivi3suku. rancangan telenovela. drama bersiri dari latin (mexico biasanya). 1 analisis segera telah dibuat oleh aku. dengan gaya pakaian yang dipakai oleh para pelakon juga orang awam yang sedang memerhatikan mereka berlakon dapat aku simpulkan bahawa fesyen baju nampak tetek adalah dari pengaruh drama telenovela. cara pakai mereka ternyata amat menarik aku sebagai seorang lelaki. akan tetapi disebabkan madrasah alhijrah masih belum habis aku terpaksa menukar siaran semula.

jadi. apakah salah pelakon telenovela yang berpakaian begitu sedangkan ianya adalah pakaian yang biasa di paki oleh masyarakat disana? atau adakah salah wanita wanita disini sedangkan mereka cuma meniru gaya pakai mereka yang dalam suasana iklim yang lebih kurang sama dengan mesia? tidakkah mereka tahu bahawa negara arab lebih panas dan wanita wanita disana masih mengenakan purdah dan jilbab?

No comments: