09 October 2011

[kahwen] amen nikah

semalam aku sempatlah menyibuk kat masjid. untuk majlis pernikahan amen dengan bini dia. aku sampai lambat sikit sebab biasalah aku naik dengan orang. orang tu ucu. time time orang nak gerak baru nak isi minyak lah...

aku masuk masjid tengok orang dah duduk. ada yang bersila ada yang bersimpuh. orang melayukan penuh dengan tertibnya. aku melangkah masuk dengan konfiden. aku nampak amen dah bersila depan kadi. aku ingat dah setel. rupa rupanya baru mukadimah.

amin bagi aku guna d80. aku tak tau sapa punya. yang penting aku dapat menembak. puas gak lah menggodek sebab tak pernah pegang. hasilnya banyak juga gambar kat kamera tu. kamera aku? ucu pegang. gambar gambar kat bawah ni semua hasil tembakan ucu.



amin tenang selepas 3 kali lelap

awek pengapit yang lawa

pengantin perempuan dengan mas kawen 

pemberian mas kawen

menyarung cincin emas
amin masa kat rumah

kekacakan amin pudar semasa bergambar dengan aku

beberapa perkara yang perlu di ketahui anda semua semasa hari kejadian ini.

1. awek pengapit yang lawa itu rupa rupanya telah dimasuk jarum oleh asan basri sebelum aku dan ucu jumpa. berita dari amen mengatakan bahawa asan telah maju setapak sehingga membawa berjumpa ibu bapa beliau ke rumah awek pengapit yang lawa tersebut. harap kisah silam asan sebagai seorang gay tidak diketahui awek pengapit yang lawa tersebut.

2. masa minum petang di rumah pengantin perempuan kami dihidangkan dengan kuih muih. tetapi yang paling penting mereka juga menghidangkan pulut dan sambal. pada mulanya aku ingat amen yang supply pulut sambal tetapi mengenangkan tiada ayam goreng maka aku amat pasti ia bukan hasil tangan amin. pulut ayam yang amin dengan wan buat dulu memang pergh. cuma tiada market disini.

3. pak imam memang best. dari lepas asar sehingga 630 baru setel. memang legend la dia punya syarahan agama. dari bab orang kawen sampai ko dapat cucu nanti. aku rasa imam tu orang pas sebab ustaz umno mana reti sangat bab bab agama ni. ke laut lebih.

yang pasti seorang lagi rakan aku telah selamat diijabkabulkan. ini bermakna semakin kecillah grup orang bujang. nanti majlis di perlis tinggal aku dengan bob je lah. yang lain diharap kamon lah gerak beramai ramai.

**gambar purely direct from memory card. no editing b'coz i have no medium to do so.

No comments: