27 October 2011

[hnd] ijat rimau

masa duduk asrama memang macam macam perangai orang yang kita akan jumpa. mula mula duduk asrama wing jahat dengan orang orang jahat memang ok sebab tak kenal lagi. lepas dah beberapa ketika baru aku tahu aku tak salah wing. bukan macam mus yang sering merempat kat wing kami orang.

cerita benar ini bermula di tingkat 1 asrama lelaki bangunan lama. kira the west wing la dimana kejahatan direncana disana. orang orang pelik di wing ni ramai tapi tak sepelik ijat rimau. nama penuh dia aku tak tau tapi yang pasti kami panggil dia dengan nama ijat. dia orang temerloh.

dengar cerita dari mulut dia sendiri dia ni membela. bukan bela kucing macam orang lain tapi bela rimau. kira macam saka macam tu. katanya pandai mengurut tapi bila boboi mintak urut dia kata baru belajar urut kaki belum sampai tangan. haha

ijat rimau hidup dalam misteri. dia pernah tidur di katil tanpa tilam. atas palang besi dia boleh tidur. dia juga sering mendengar bunyi bunyi pelik di belakang billik aku. untuk pengetahuan belakang bilik aku ada serumpun pohon buluh kuning. orang kata situ port jin.

hanif basri (orang tua) cukup risau jika ijat rimau ada bersama. ada sekali masa sesi mari bercerita hantu meremang bulu roma orang tua masa ijat bukak cerita. tapi orang tua geng dengan ijat besen. so takda ape apa sangatlah.

banyak lagi misteri budak ijat tu sampai aku dah lupa. haa...kami pernah jumpa dia sekali masa di temerloh. masa tu nak pergi camping kat bekelah. macam mana kami boleh jumpa dia pun tak tau.

**p/s ijat rimau kata dia ada sedara masa dekat bmi tapi bob tak mengaku..haha

1 comment:

Anonymous said...

ijat rimau pelik