25 October 2011

[hiburan] Menonton tivi

Terdapat pelbagai cerita yang ditayangkan di tivi setiap hari. Drama melayu, omputih, korea, katon, sukan, dokumentari dan macam macam lagi. Tivi di rumah keramat kalau aku disini akan terpasang 24jam. Aku memang tak pernah off. Bukan tak boleh off tapi aku sengaja biar ia terpasang. Cuma ia akan aku off pabila aku perlu menggunakan extention untuk dibawa keluar.

Tapi aku bukan nak cerita pasal extention wire. Aku nak cerita tentang perihal oraang yang menonton tivi.

  1. emotional – di rumah keramat adam. Tengok cerita sofiyya penuh perasaan. Siap maki hamun. Sama macam ucu masa kat busut. Kadang tu dia punya emosi siap sepak tangga, baling remote. Rileks sudah tengok orang berlakon je kot.

  1. tak pandang tivi – ini mak. Dia kat dapur tengah masak. Kat tivi depan tengah cerita melayu. Aku tukar dari jauh dia jerit. Oooii. Mak tengah tengok laaa. Aku tanya tengok apanya kat dapur. Tenang mak jawab. Mak dengar la. Kadang tu da depan tivi dia boleh layan main game kat henpon. Kalau tukar dia punya hangin.

  1. excited – ni berlaku pada ramai orang lelaki ketika tengok bola. Kene pulak tengok m.u kene 6-1 macam malam tadi. Memang heven la. Haha.

  1. cibai – jenis orang tengah tengok dia boleh tukar. Ini perangai abas. Celaka suka kacau orang tengok tivi. Dia tak habis nak buka channel [v] tak pun mtv. Padahal orang tengah sedap layan movie.

  1. tidur – jenis cerita baru start 10 minit dia da tidur. Bukak lah cerita ape pun. Cerita hantu ke, aksi ganas ke, yang penting baru intro dia dah tidor. Haha sape ye?

So anda terjatuh pada kategori yang mana? 

No comments: