15 October 2011

[menulis] 4

"kalau orang bagi kau rm10 juta dan suruh habis kan dalam masa 2 hari, kau nak buat apa?" jawab fauzi dengan nada mengeluh. apa lagi yang mampu dilakukan selain mengeluh. wang sebanyak itu tidak mungkin dapat dihabiskan dalam masa yang sebegitu singkat. bersyarat pula. tidak boleh diberi kepada orang seperti menderma. mesti dibelanjakan dengan material yang tampak.

"gila kau. mana datang rm10 juta beb? kau kene nombor ke? kau rompak bank?" pertanyaan azman bertalu talu untuk mendapat penjelasan yang lebih jelas. terasa excited beliau dengan wang yang sebanyak itu. "kau bagi je kat aku sikit tahu la aku apa aku nak buat." sambung azman.

"itulah masalahnya. aku tak boleh bagi orang. aku kene belanja. jika tidak aku tak dapat lagi rm750 juta." jelas fauzi yang sedari tadi dahinya berkerut memikirkan masalah yang sedang menimpa dirinya ini. dulu masa takda duit banyak masalah sekarang duit dah banyak pun masalah. tak tahu mana nak di salurkan.

azman yang sememangnya excited dengan kata kata fauzi tentang wang rm10 juta itu tanpa disedari telah duduk bersebelahan sambil ditangan beliau sudah tersedia pen dan kertas. "haa. ni pen dengan kertas. kita nak berbelanja ni kene ada perancangan tak boleh main tabur je. rugi nanti. walaupun rm10 juta tu tak sikit tapi membazirkan amalan syaitan. kita kena berimat cermat."

**ide...idea

No comments: