09 October 2011

[menulis] 1

ketika itu hujan turun dengan lebatnya. fauzi yang menunggang motosikal tidak dapat memulakan perjalan untuk pulang ke rumah. jam di tangan sudah menunjukkan pukul 7. beliau duduk di meja tepi sebuah kedai minum barat. ditemani laptop pemberian syarikat beliau bekerja.

sedang fauzi mengemaskini status beliau di laman sosial facebook beliau didatangi oleh lima orang lelaki. mereka berbadan sasa juga memakai kot. fauzi yang seperti tidak mengerti akan apa yang sedang berlaku hanya bertindak selamba dan meneruskan bermain angry bird. fauzi gemar bermain angry bird kerana beliau suka melihat babi babi itu meletup.

sorang daripada lelaki yang berbadan sasa itu memulakan bicara."Encik fauzi? anda perlu ikut kami"

fauzi yang masih terpinga pinga tidak menghiraukan lelaki tersebut kerana beliau terlallu asyik melayan angry bird.

lelaki tadi bersuara lagi tetapi kali ini dengan suara yang agak kasar. para pelanggan di kedai tersebut memandang dengan wajah curiga. fauzi memandang lelaki tersebut dan terkejut kerana tidak menyedari akan kehadiran mereka. "apa boleh saya bantu" kata fauzi yang kaget.

"encik fauzi perlu ikut kami" tegas lelaki yang berbadan sasa tadi. lagaknya seperti ketua kepada mereka berlima.

"tapi saya dah nak balik ni. waktu kerja saya sudah lama habis. kalau nak jumpa pun esoklah." jawab fauzi yang cuba untuk meloloskan diri dari mereka yang berbadan sasa tadi. salah seorang daripada lelaki berbadan besar terus memaut tangan kanan fauzi dan terus mengiringi fauzi yang masih tidak faham apa yang sedang berlaku.

**diminta readers memberi idea atau komen. sumbangan anda amat dihargai

No comments: