06 October 2011

[hiburan] pengaruh cerita

filem kita wajah kita...

itu yang dicanangkan oleh finas tak lama dahulu. pernah suatu ketika tidak lama dahulu ketika cerita lawak dan hantu keluar sama kuat. tertanya aku adakah kita ini berwajah hantu lawak?

tadi aku tonton filem hantu bonceng. aku tengok yang donlod punya. serius aku tak nak bazir duit untuk tengok cerita melayu kat wayang. dan ternyata aku tidak salah memilih untuk tidak menonton di pawagam. cerita yang serius akan merosak. 1. rosak bahasa. 2. rosak anak bangsa.

filem ini di tonton oleh semua lapisan umur. anak anak pastinya terhibur dengan zizan. tak salah untuk menyampaikan segala yang benar tentang alam rempit tetapi batas bataskanlah. segala pertuturan anda menjadi buah mulut anak anak. buruk benar jika anak anak kecil bercakap pasal celup.

kadang aku sedih dengan anak bangsa aku. tapi mereka yang sibuk memperjuangkan ketuanan lebih tahu. harap mereka peka terhadap semua ini.

No comments: