19 May 2011

[mat rempit] hujan

aku pernah cerita tentang perkara yang tak disukai oleh para penunggang motorsikal...
maka petang tadi...
dalam perjalanan aku dari klang ke keramat...
hujan turun di pertengahan perjalanan...

masa dekat batu 3...
hujan turun renyai renyai...
aku meneruskan perjalanan kerna hujan jenis ni tak banyak berkesan pada aku...

masa sampai asia jaya...
ramai penunggang sudah parking motorsikal mereka...
dibawah flyover hilton...
ada yang sedang bertukar pakaian kepada baju hujan...
ada yang sudah double stand...
ada yang sedang bercumbu...
ok ini tipu...
tapi aku terus je tanpa ada niat untuk bertukar pakaian...

masuk je KL...
lepas volvo...
hujan agak ganas...
besar besar gak la dia punya titis titis air...
aku tetap degil...
tidak juga mahu berhenti untuk bertukar...

sampai dekat menara umno...
aku tengok langit area UK memang sudah gelap...
gementar juga nak meneruskan perjalanan...
tapi aku tabah...
depan IB memang sudah lebat...
aku fikirkan laptop dan kamera je...
tapi bila fikir balik...
apa guna beg aku yang mahal ni...

masuk je simpang jalan enggang...
disambut dengan air bertakung...
dekat depan tranasional tu lah...
hujan tetap menggila...
kalau kat klang mau kene rembat dengan hanger kalau main hujan macam ni...
walaupun hujan lebat...
aku still menunggang dengan kelajuan sedap badan...
men'cilok' antara bas dan lori...

depan texas...
dekat simpang nak masuk pergi NPG...
air sudah naik tinggi...
kalau nak motor cawan sudah tentu plug basah punya...
aku tetap menggila menunggang...
ye lah...
sudah hampir ke rumah...

masuk je rumah aku terfikir...
kenapa aku tidak berhenti di mana mana tadi???
di terowong boleh...
di bawah flyover boleh...
di stesyen stesyen minyak boleh...
tapi aku pilih untuk terus...
baju hujan dibeli siap dengan kasut hujan sekali...
apa makna semua ini???

mungkin benar kata mak...
aku ni degil...

No comments: