12 May 2011

[hidup] bas ekspress

scene bas ekspress adalah 1 scene yang hot sepanjang tahun...
terutama apabila tiba waktu perayaan...
kalau dekat raya puasa tu...
sebelum puasa orang dah beli tiket...

kat KL ni 3 port paling hot sekarang ni...
untuk scene bas ekspress...
pudu...
putra...
bandar tasik selatan...

scene pudu memang dah ada lama dah...
aku tak tahu la dorang start bile...
yang aku ingat...
kadang hujung minggu...
aku kene pergi sana...
sebab nak hantar atau angkut...
budak utara...

scene pudu ditutup tak berapa lama dulu...
untuk renovation...
dulu aku pergi ulat bersepah...
"bang nak g mane bang???"
soalan yang biasa ditanya...

aku tak suka pudu ni 1 je...
orang ramai gila...
ntah apa dorang buat tunggu bas lama lama ntah...
ejas la time korangkan...
sampai terus naik bas...
kalau dah sampai tu berambus je terus...
tak lah jadi sesak kat situ kan...

aku start scene bas ekspress ni dari kecik lagi...
masa tu ayah bawak balik kampung...
teluk intan...
naik bas anson bernam yang kaler hijau tu...
aku steady je naik bas...
abang aku yang biasenye muntah...

bila dah besar siket...
mase form 3...
aku joint scene pekeliling...
pergi area pahang...
main bola...
camping...
sampai sekarang scene pekeliling masih relevan...
untuk pergi camping belah pahang...

pastu masuk bmi...
aku layan gak scene pudu...
adelah 1-2 kali...
yang aku ingat pergi ikut amin balik kampung...
pastu balik sini...
macam takde keje...

dah lama gak sebenarnya aku tak layan...
scene bas ekspress ni...
4 tahun lebih kot...
aku ingat nak masuk balik scene bas ekspress ni...
tapi...
nak pergi mana ye???
hmmmm...

No comments: