12 May 2011

[hidup] hati wanita

mereka katakan padaku bahawa...
aku tidak mengenali hati wanita...
aku tidak mendalami hati wanita...
aku tidak memahami hati wanita...

mereka katakan padaku bahawa...
mereka kenal wanita...
mereka faham wanita...
mereka biasa dengan wanita...

aku akui...
tidak pernah hati ini untuk cuba mendalami hati...
kaum hawa ini...
aku tidak biasa dengan...
jantina berlawanan ku ini...

teman teman aku yang wanita cuma terhad kepada...
rakan di sekolah ku dulu...
itu pun yang masih berhubung...
rakan universiti ku...
tiada yang lain...

namun apabila mereka memberi aku...
kata kata...
nasihat...
bagaimana untuk mendampingi wanita...
maka aku akan cuba...
kerna aku mahu...

tetapi...
mereka ini jugalah yang sering...
menghancurkan...
menghiris...
mengguris...
hati wanita...

kadang aku...
kesal terima ajaran mereka...
kesal kaum hawa dipermainkan...
kesal lelaki dipandang serong oleh wanita...

tidakkah mereka punya perasaan???
tidakkan mereka tahu wanita punya perasaan???

MAAFKAN AKU...
jika pernah bersalah...
jika menghiris perasaan...
jika tulisan ini menyentuh...

aku cuma seorang manusia...

1 comment:

Taca Nan said...

perghh..sekali usop berkata2...byk baca novel nih..