22 April 2011

[mat rempit] musuh

sebagai penunggang motorsikal...
hujan menjadi musuh kita no. 2...
iye...selepas roadblock kat jalan motor...

kenapa aku katakan hujan sebagai musuh no.2 dan bukan no.1?
ini adalah dalil dalilnya...

1. hujan nyata nyata rahmat dari ilahi...
kalau kita bermusuh dengan rahmat ilahi...
dah macam kita musuh dengan tuhan la pulak kan???

2. jika sedang kita menunggang motorsikal...
tiba tiba hujan...
ia tidak menjadi masalah sangat sebenarnya...
jika ada baju hujan...
berhenti tepi sarung...setel...
jika tiada pun...
boleh lepak kat terowong ataupun di mana mana stesyen minyak...

3. dalam keadaan hujan...
kita masih boleh menunggang motorsikal kita...
cuma sedikit sejuk...
cuma sedikit kabur...
tapi masih boleh gerak lagi kan...

4. kalau ada roadblock...
peerrgghh...
masa tu macam macam kita fikir...
roteks dah renew ke belum???
mana nak buat pusingan U ni???
sempat ke???
lesen aku hidup lagi ke???
cover rantai aku dah pasang balik ke belum???
berapa aku nak hulur kat otek ni???

berapa celakanya kalau ada roadblock ni sebenarnya...
kalau nak buat roadblock kat lorong motor pun...
kasi lorong motor tu elok la...
lubang berapa banyak...
bahaya korang tau tak???
encik najib kalau berani bawak motor jalan kat lorong motor federal tengok...
mesti balik fobia punya...

*nota kaki rempit : tahun ni aku da 5 kali lepas roblok xtahan...
rahsia???adalah...
hahaha

1 comment:

kerajaaninternet said...

merempit-rempit gak..jgn lupa oarng yang tersayang