26 April 2011

[bola sepak] pendirian

budak budak ni bising...
usop tiada pendirian...
pandir lalang...
ok call me anything you want to...
let me clear on this...

pertamanya aku nak beritahu...
tidak satu kelab inggeris pun yang aku sokong...
dulu pernah la...
newcastle(magpies) yang berpengkalan di st james' park...
itu pun kerana adanya alan shearer...
selepas beliau bersara jadi pengurus...
minat aku kepada kelab inggeris terus pudar...
lagi pula aku suka secara suka suka sahaja...

namun yang pasti...
aku memang menyu hater...
no matter what...
even kalau dorang cardiff city pun...
aku akan sokong cardiff city...
peduli apa aku...

cerita bermula pada 26 mei 1999...
awal pagi macam tu...
final UCL...
antara kelab terhebat dekad 90an bayern munich...
dan pasukan yang tidak tahu asal usul manchester united...
di nou camp, barcelona...
referee si botak alopecia...collina...

bayern leading 1-0 sepanjang 90 minit permainan...
6 minit main menyu dah kena...
stefen effenberg sungguh berkuasa di padang...
dengan muka ala ala tentera nazi...
pemain menyu masing masing kecut perut melihat beliau...

tapi menyu ni anjing...
mereka cederakan effenberg...
lalu ditukarkan...
dipendekkan cerita...
menyu dapat 2 gol masa kecederaan...
sebab tu aku tak berapa heran sekarang ni...
kalau extra time untuk menyu panjang...
memang celaka...

sejak dari hari itu aku memang benci dengan menyu...
sirius punya benci...
tahun lepas luka hampir terubat bilamana bayern mengalahkan menyu di separuh akhir...
tetapi kekalahan di tangan internazionale di final...
membuat luka itu masih berdarah...

secara profesionalnya...
aku meminati beberapa kelab di eropah...
setiap negara 1 pasukan...
barcelona di sepanyol...
bayern munchen di jerman...
juventus di itali...

kelab inggeris tiada dalam senarai...
sebab...
kita sambung lain kali ok...
hahaha

No comments: