23 April 2011

[jiwa jiwa luka] tugas

aku suka bila dapat sesuatu tugasan berkumpulan...
iyelah...dapat kami bekerja bersama...
lebih banyak masa untuk diluangkan bersama...

kadang kerjanya bukanlah sesukar mana...
namun aku lebih suka menghabiskan masa bersama dia...
cuba ku mencari alasan untuk bertemu...
sengaja aku buat begitu...
kerna aku rasa bahagia bila dia disisi...

bila buat tugasan bersama...
makanya perlulah kami berkomunikasi...
makanya perlulah saling berbalas pesanan ringkas...
makanya perlulah membuat panggilan...

setiap kali berbunyi nada dering untuk pesanan ringkas...
berdoa aku berharap ia daripadanya...
kerna jika panggilan...
sudah ku menetap aturkan lagu untuknya...
sudah pasti hati berbunga...
tatkala mendengar lagu tersebut bergema di telefon bimbit ku...

tapi setelah sekian lama...
adakah dia tahu isi hati ku???
kerna aku terasa kerdil untuk menyatakan hasrat murni ini...
dimana kekuatan ku ini???

segagah mana lelaki...
sekuat mana sebuah empayar...
pastinya layu ditangan makhluk tuhan yang digelar...
WANITA...

No comments: