setelah berdiskusi dengan beberapa orang pakar...
profesor-profesor...jurutera-jurutera...economist...
akhirnya aku dapat menemui jawaban...
mengapa awek-awek body solid membonceng mat-mat rempit???
1) aerodynamic
dengan mempunyai bentuk badan yang solid...
34-26-36...
awek yang berbadan solid sesuai untuk membonceng motor berkuasa rendah mat rempit...
seorang jurutera dari pasukan f1 menyatakan bahawa...
bentuk badan awek solid membolehkan pengaliran udara dengan lancar...
ini kerna udara yang melalui di bahagian pinggan awek tidak dibebani dengan rintangan...
tambahan pula bahagian pinggang yang montok membolehkan daya tujahan terus daripada belakang...
fungsi ini sama seperti difuser yang menjadi kontroversi suatu ketika dahulu...
*nota kaki rempit : bentuk badan awek body solid potong angin...
2) ergonomic
seperti juga pemandu kereta profesional...
mat-mat rempit juga mementingkan ergonomics...
kita sering melihat yang awek-awek body solid lentik semacam...
sebenarnya ia bertujuan untuk membolehkan penunggang dihadapan selesa dengan kedudukan beliau...
mat rempit dapat menyandar(menyatukan) badan beliau dengan pembonceng...
tambahan pula terdapatnya 'kusyen' yang sentiasa membuat mat-mat rempit lebih selesa...
* nota kaki rempit : bukan kitorang suka main brek tapi main brek ni best...
3) economic
sebagai seorang rempit...
pada kebiasaannya mereka adalah terdiri daripada mat-mat peon...
operator-operator kilang mahupun peserta MLM yang terkandas...
oleh yang demikian...
poket mereka sering kehausan...
dengan membawa awek body solid...
motor tak makan minyak bayak sangat...
kadang-kadang mereka boleh menge'pow' awek body solid untuk mengisi minyak...
* nota kaki rempit : masalah lining brek yang cepat nipis masih belum dapat diselesaikan...
kriteria diatas tiada yang kena dengan aku...
tu pasal aku still ride sorang-sorang...
hahaha
No comments:
Post a Comment