04 January 2011

7. melangkah ke alam per-universiti-an

tahun 2004...

bermulanya aku sebagai seorang pelajar universiti...
pada tarikh ini...
baman, mak & aku ke BMI untuk aku mendaftarkan diri disana...
aku macam biasa dengan pakaian ku...
jeans & t-shirt...
pada ta'akulan ku di kolej pastinya berpakaian seperti hippies...
namun aku silap...
disini mereka mementingkan grooming...
aku dipaksa menukar pakaian kepada kemeja & slack & neck-tie...
da macam pekerja pejabat da aku rasa...
terpaksa ku mengikut kata kerna tidak mahu ketinggalan untuk membuat pendaftaran...

siap daftar balik ke bilik...
disini aku berkenalan dengan abg faisal...(semoga beliau sehat dalam peliharaan yang maha esa)...
bilik 1-27...(agaknyalah)
bilik sebesar lubang kubur yang menempatkan katil double-decker & 2buah almari besi...

selepas zohor ibubapa/penjaga dah boleh balik...
bermulanya 1 minggu yg penuh dengan seksaan...

orientasi bermula dengan pembahagian kumpulan...
aku dalam group aberdeen...
name xglamer langsung...
aku berkenalan dengan asan & mus & cip & yop...
macam2 aktiviti yang tak masok akal dilakukan...
semuanya untuk memuaskan nafsu facilitator...
pastu kenal pulak dengan yus & ucu...


pada mulanya aku hampir menemui jalan kebenaran...
namun setelah berkenalan dengan klan-klan ini...
aku masih di jalan yang sama...
itu xtermasuk boboi & bamin & bai & tulang & kapten & pejam & adam & abas...
dan ramai lagi...
namun aku bersyukur kepada yg maha kuasa...
mereka kawan & sahabat & klan & abang yg banyak membantu aku...

disini bermulanya era aku sebaga pelajar universiti....

*aku benci dengan OC(especially BOB)...
**ada seorang OC yg aku sayang hari ni(kawan OC lg la sayang kan)...

3 comments:

sky_olivercon said...

ding dong......

sky_olivercon said...

Hahahaha...Cayala Ucop utk Entry ni.....mcm TT pny tulisan...
:)

Ucop said...

xde kah kah kah...
ade hahaha....