15 January 2011

13. hujung minggu

bermula hari ini kelas aku bermula sekali lagi...
untuk tahun ni aku berazam untuk cuba me'maintain'kan pointer aku...
walaupun subjek yang mendatang pastinya lebih mencabar...
namun aku akan cuba sedaya-upaya untuk belajar bersungguh-sungguh...
dengan rakan-rakan seperjuangan yang lain...

ini tahun ke-4 aku sambung belajar separuh masa...
banyak yang telah dilalui disepanjang perjalanan ini...
aku cuba bertahan untuk sampai ke garisan penamat dengan jayanya...

dengan usaha...support dari orang sekeliling...juga tawakal kepada yang esa...
aku berharap hari-hari yang mendatang akan berpihak kepada aku...
semoga segala usaha aku dihargai orang-orang sekeliling...
direstui mak dan ayah...
dan di redhai sang pencipta...

setelah cita-cita aku untuk bergelar doktor berkubur...
diharap agar aku dapat menggapai untuk menjadi seorang 'engineer'...
'engineer' yang tahu ape yang dilakukan...
dan bukan 'engineer' hanya pada pangkat tapi haprak...
itu pun jika dibenarkan oleh 'supreme engineer'...

kepada rakan-rakan yang baru mendirikan rumahtangga...
didoakan kalian berkekalan sehingga ke akhirnya...
kepada yang akan melangsungkan pada tahun ini...
selamat menempuh alam perkahwinan...
sori la bro...kalo aku malas pergi kelas dapat la aku ke majlis korang...
yang sudah kawen...sedar diri la woi...
anak bini kat rumah tu tak payah la berlagak bujang...
hahaha...

aku memohon jasa baik kalian untuk mendoakan kejayaan untuk aku...
hanya Allah yang layak membalas jasa anda semua...
insyaallah...

No comments: