09 January 2011

10. Perkahwinan pejam














31 dec 2010 mencatat sejarah apabila seorang lagi rakan ku melepaskan title bujang…
Pejam yang sudah bercinta dengan aini sejak bekurun lalu akhirnya mengikat tali perkahwinan…
Lalu pada 8 jan 2011 kami rakan-rakan seperjuangan di BMI dahulu mengambil kesempatan untuk menghadiri upacara persandingan yang diadakan di bandar putra mahkota, bangi…

Aku sejak dari mula cuba merancang untuk pergi seminima mungkin kerana seperti biasa pasti aka nada yang me’ngensel’ temujanji ini…
Pada mulanya aku hanya berjanji dengan ucu dan bamin sahaja…
Namun segala perancangan aku ternyata salah…
Tetiba ramai pula yang ingin menyertai dan ucu pula membuat pembatalan…
Itu semua tidak melemahkan semangat aku untuk pergi ke majlis tersebut…

Tepat jam 1 tengahari aku sudah terpacak dihadapan rumah ame tua…
Beliau yang baru dikejutkan segera bersiap…
Setengah jam kemudian kami bergerak pula ke rumah mudin di Bandar bukit puchong…
Setelah itu kami bersama-sama ke rumah hasan yang terletak di puncak jalil…
Perjalanan kami dari rumah hasan agak lewat kerana menunggu seorang lagi jemaah yang ada hal di pagi hari…
Jam 330 ptg baru lah kami keluar dari rumah hasan…

Lebih kurang jam 430ptg barulah kami tiba di perkarangan kediaman dato’ johar…
Pastinya keadaan di kawasan khemah kelihatan para penanggah sedang mengemas…
Hahaha…tiada apa yang tinggal untuk kami…
Hanya yang ada segelas teh tarik setiap seorang…
Xbanyak yang dapat aku nak shot sebab dah tiada view yang menarik…
Hanya inilah yang dapat untuk tatapan saudara sekalian…






bergambar bersama pengantin secara xformal..


pejam baru keluar menyambut kami orang






sempat tembak pengantin perempuan






ketika ini pejam kata"cop2...ko xbole buat mcm ni"
aku "CIBAI LU"






disebabkan lauk kenduri da habis terpaksa mencekik kat kedai...hahaha...

No comments: