29 July 2011

[makan] mi udang kuala sepetang

aku sampai sana petang. dah maghrib dah sebenarnya. tapi aku tak berhenti solat kat masjid sebab aku takda mood nak mandi lagi.

ada jugalah 3-4 buah kedai yang jual mi udang kat kuala sepetang ni. yang paling grand tutup pula lalu aku memilih yang banyak sign board masa on the way tadi.

kedai yang aku singgah ni memang bercirikan kedai kampung. takda ak dekored apa. yang pasti ada layar besar macam kat mapley. pastu kedai ni tak bestnye sebab nyamuk ramai. dah macam pesta nyamuk.

datang je mi atas meja aku lupa pesta nyamuk tadi. dengan keadaan udang yang berenang renang membuat aku hilang akal. ada 9 ekor aku kira. besar besar. kalau kat pasar yang harga 32 hengget punya. kepakaran aku mengopek udang guna sudu dan garfu tak boleh dipraktikkan kerna tak prektikal. aku kene guna tangan juga.

udang yang 9 ekor ni memang sedap, manis. tapi kuah udang dia rasa sos je. aku saspek dia tak masukkan udang masa goreng mi. yang pasti aku puas hati walaupun harga dia 12 hengget sepinggan.

gambar? klik kat sini ----------->>> mi udang

1 comment:

Anonymous said...

membaca seluruh blog, cukup bagus