01 July 2011

[hiburan] review - karak

filem melayu yang pertama berjaya buat aku nervous. serius. banyak scene dalam filem yang mencabar minda. period.

cerita pendek yang mula mula adalah kisah terkenal highway karak yang datang dari mulut ke mulut. tapi ada juga yang kata ia terjadi di laluan gerik. period

jalan cerita best. cinematografi menarik. costum sempoi tapi berkesan. jack makan luka paling ngeri. aksi mandi kemban klasik. nik konon hebat 1st filem mungkin. zura, pak malam tengok bernafsu je. period.

tapi kenapa nik nak tempuh black maria masa last scene? kenapa banyak period dalam cerita? kenapa pak malam tinggal dalam hutan sorang sorang? yang penting sekali kenapa tiba tiba dorang kat simpang keluar highway?

aku bagi filem ni 3 binatang sengah. aku nak bagi 4 tapi aku drop sengah sebab aku tengok filem ni kat laptop. adam donlod. hahaha

No comments: