22 July 2011

[hnd] ecstacy

baca tajuk saja sudah faham bukan. sebiji pil yang bisa membuat hidup kalian kacau dan bilau. namun bukan itu yang ingin aku ceritakan. ia tentang seseorang. ini cerita pasal wing jahat masa duduk hostel dulu.

antara yang menghuni wing jahat ialah botak. walaupun beliau nampak alim dengan janggut beliau yang lebat tetapi kepala beliau yang tidak berambut menyebabkan ke'alim'an beliau terhijab. bukan kerna apa cuma gaya beliau ada iras iras ahli kumpulan rock yang memuja setan. tetapi botak tidak. beliau kerap ke surau jika tidak dihasut hanif basri untuk lepak bersama.

ok lagi sekali. bukan botak yang menjadi subjek cerita kali ini. ecstacy yang akan diceritakan ialah seorang lelaki yang sopan, baju masuk dalam, sikat rambut belah tengah juga berkasut hitam. pendek kata macam orang gomen la. beliau juga 1 batch dengan kami. masuk pun sebagai lepasan spm macam aku. tetapi dia tak join dengan geng kami orang. sebab? kami orangkan jahat dia baik geng dengan budak poket belakang kat tepi juga budak krs.

apa yang menjadi masalah? raut wajah beliau yang kelihatan murung, sedih seperti orang dah habis dos. orang yang bertanggungjawab menggelar dia ecstacy ialah yus. sejak bila tu aku tak ingat tapi setiap kali jumpa memang kami semua akan panggil dia dengan nama ecstacy. nama sebenar ecstacy aku tak ingat. rusdi kot?

maka terjadilah suatu kisah. sedang pulang dari pasar malam. hari rabu. sebagai penghuni wing jahat tidak sah jika kami tidak membuat kacau. dari 1 bilik ke 1 bilik kami ketuk. bilik mie kelantan, bilik mudin, amin & sabahan. bilik botak & ecstacy adalah bilik terakhir sebelum sampai ke area bilik kami orang. kiranya ia bilik terakhir yang akan kami buat kacau.

yus dengan perangai pelik beliau mengetuk pintu bilik tersebut sambil memekik nama ECSTACY! ECSTACY! ECSTACY! ecstacy pun keluar dan sound balik. "mak bapak aku bagi elok elok nama aku rusdi(agaknya). suka suka ko panggil aku ecstacy" yus meneruskan perangai pelik beliau dan menjawab " blah la ecstacy orang nak mesra sikit pun tak boleh"

walau kejadian tersebut sedikit sebanyak memberi impak kepada kami namun sehingga habis belajar kami tetap memanggil dia dengan nama ecstacy. terima kasih yus. haha

No comments: