11 July 2011

[politik] review bersih

aku gerak dari rumah jam 12 tengahari. dalam dada berkobar kobar ingin menegakkan keadilan di bumi tercinta. ada presentation untuk innovasion pun aku tak pergi kerna perjuangan untuk agama dan negara mengatasi keperluan diri. aku naik bas sampai putra jelatek. otw ada 1 road block. aku cuak gak siket takut polis naik bas sekali. tetapi nyata mereka tidak. namun aku kesal kerna terlihat 1 buah kereta yang dinaiki oleh para lebai berserban yang ditahan. habis segala beg kena punggah. polis pula buat muka cibai.

naik putra dari jelatek memang best. ada f.a. air asia. skirt pendek. aku pula tanpa segan silu duduk depan. kalau kamera aku ada silent mode dah banyak gamba jadi tatapan kalian. otw ke masjid jame' speaker putra bersuara. train tidak akan berhenti di hentian pasar seni dan masjid jame' atas sebab sebab keselamatan. takut kene bom ke ape? lawak betul. aku ambil keputusan untuk turun di stesyen dang wangi. memang jauh menapak sampai masjid jame' sebab kenalan ku berada di sana.

azan zohor berkumandang di masjid india. bersama itu kedengaran tembakan tear gas oleh anggota polis. asap berkeliaran. aku terus ke masjid jame' juga. aku jumpa amin disana dan terus pergi ke pudu. dengar khabar disana juga ada yang berkumpul. dalam perjalanan ke pudu sudah kelihatan mereka bermain air pancut dan gas. memang tak reti tunggu aku langsung.

aku dengan amin bersama join demo depan pudu. ke depan ke belakang. ramai awek awek purdah kat sana. tapi aku tak reti nak ayat. takkan nak ayat stail stail mat rempit kot? dah tentu reject on the spot. lepas tu kitorang main gas lagi. lari punya lari tau tau dah kat belakang polis.

dah tu ingat nak gerak pergi stadium. otw tengok orang ramai kat petaling street. semua pergi cm pula. kat sini pun main gas gak. aku lagi suka main air dari main gas. gas kali ni lebih pedih dari masa kat demo air selangor hari tu. last last tak da arah. bukan sebab takda pemimpin macam kat berita kata tapi sebab dah di pecah pecahkan oleh polis.

nak balik kene menapak lagi ke dang wangi. sampai sampai stesyen tutup. celaka lafaz aku. terpaksa tunggu samapi buka kembali. aku jumpa lagi awek purdah yang sama untuk kali ke-3. jodoh aku agaknya tapi aku still tak tau macam mane nak ayat. macam kata amin aku jenis tegur dalam hati. tak sampai level aku awek awek kat mesia ni. haha

No comments: