10 March 2011

26. sibuk

sudah lama rasanya aku tidak merasai kesibukan...
biasanya rileks-rileks sahaja...

bermula pada (hari) jumaat lepas...
aku bekerja di Nilai...
(pada) hujung minggu pula aku berpoya-poya sekitar klang valley...
(hari) isnin, selasa, rabu...
aku bekerja di (negeri) perak...

aku suka bekerja di luar negeri...
luar selangor la...
banyak yang aku dapat lihat...

(hari) isnin aku berkenalan dengan uncle hotel...
beliau bercerita tentang pekan bidor...
aku hanya mendengar...

(hari) selasa pagi itu aku berkenalan dengan che' am...
beliau seorang bekas Air Force...
walaupun sudah berumur 58 tahun...
namun masih tegap dan mempunyai idea-idea yang sangat bernas...
namun tidak diterima diperingkat atasan kerna birokrasi...
sayang juga kerna beliau bersongkok tinggi...

pada sebelah petangnya pula...
aku berkenalan dengan pak imam masjid kg pintu gerbang...
rupanya beliau juga boleh mengurut...
dan agak terkenal di daerah beliau...

semalam (rabu)...
mula berkenalan dengan seorang pegawai MCM...
orang kedah...
agak lucu tetapi serius orangnya...
dia bukan topik utama...

awek timbang felda lawin tengah...
NORASHIKIN...
beliau seorang yang manis...(aku tak jilat)
sungguh ayu berbaju kurung dan bertudung litup...
namun aku seorang profesional...
kerja tetap kerja...
sorry la shikin sebab tak menegur mu...
hahaha...

hari ini(khamis)...
aku nak pergi interview...
nak test market...
orang tu kate nak offer aku 2.5k...
aku nak tengok macamana...

ok...
dah macam diari aku buat benda ni...
AAK...
gambar tiada kerna camera masih bersama aqqashah...
nanti apabila camera kembali ke tangan...
akan ku hiburkan anda dengan gambar...
ye...
hahaha

No comments: